mana2 pun boleh

mana2 pun boleh
aku punya suka la aku nak letak apa pun,hahaha.....

Saturday, July 16, 2011

pic aku

ni la gambar aku....ok x?hehe.....perlu ke aku perkenalkan diri aku??

name aku naim.....aku dilahirkan dan dibesarkan di Felda Trolak Timur......aku lahir bukan la dr golongan yg kaye ataupun berade.....aku anak felda je.....korg pun phm kan anak felda ni hidup camne......

ni yg aku nak cite malam ni kat korg.....aku anak ke5 dari 6 orang adik bradik....aku dikire agak bertuha jugak la berbanding abg2 aku yg lg susah dr aku aku dulu.....
aku kire untung la sebab x lame rase susah bebrnding dgn abg2 n kakak2 aku.....aku mase form 3 pun dah kire senang ckit la.....

adik beradik aku semua selang 2 tahun berbanding dgn adik bongsu aku yg mane beze antare aku ngn die hamppir cecah 13 tahun,....aku igt dulu mase aku sekolah rendah dulu hampir setiap malam aku mkn megi yg abh beli je....cume siang aku rase aku dapat mkn nasik sebab nye bukan ape....ayah aku kate ade banyak brg yg lg penting dr mkn sedap2.....contohnye pelajaran anak2 dye ni sebab abah aku salu pesan....hanye ilmu yg boleh mengubah org tu jd yg terbaik antare yg terbaik......

tipula klu aku cakap x merungut time 2 klu asik mkn megi je....mane larat wei...tp aku sedar dgn getah time tu tgh murah giler2,asik hujan je sampaikan ayah aku nak pegi menoreh oun xleh.....kesian kan ktrg time 2,....tp yela, itu la yg perlu ditempuh oleh setiap keluarge peneroka felda dulu.....mungkin sekarang org ckp felda dah maju tp dyorg xtau jerih perih,susah payah,banting tulang peneroka2 felda dulu nak besarkan anak2......

aku ade banyak bende nak cite dgn sume pasal aku kecik2 dulu n susah senang aku kecik2 dulu.....tp amte aku x mengizinkan la......nt aku cite lagi k....sekarang time tuk aku tdo,huhu.......k la,aku pun dah beratmate ni,hehe.......
salam.............

No comments:

Post a Comment